Nu har resan startat

Rusningstrafik utanför mitt fönster

Rusningstrafik utanför mitt fönster

Nu sitter jag på ett hotellrum i Arlanda stad och ser planen flyga förbi med jämna mellanrum. Nu börjar jag slappna av. Det har varit mycket att göra under den sista veckan. Idag körde jag hemifrån kvart över ett och ska inte klaga då jag kom fram kvart i tre till hotellet. Det kunde ha varit värre – mycket värre.

Checkade in på hotellet och körde sen och lämnade in bilden på långtidsparkeringen. Handlade på ICA Maxi, samt på Apoteket och på H&M, men inte på en gång. Var väl nere tre gånger och rökte och handlade något varje gång ;-). Packat om väskorna har jag gjort ett antal gånger sen i förrgår och en gång till är kvar.

Rummen är enkla med funktionella. Det enda jag saknar är ett bord bredvid sängen. Men för övrigt finns skrivbord, platt-TV och hör och häpna ett litet kylskåp av minbarformat.

Checkade in på flyget on-line  och fick hjälp av receptionen att skriva ut boarding-passet. Verklig service!

Tidigare har jag varit nervös för att försova mig, då jag flugit kl. 07.00 och måste upp 04.00. Nu börjar jag bli lite orolig för att försova mig för att jag har god tid på mig och kan hamna in i en ny djupare sömnnivå. Bra med lite oro, för då blir jag mer alert när klockan ringer.

Det är synd att utsikter aldrig blir rättvisa på bild.

DSCN4837

Lämna en respons

