Struldag …

Ibland poppar det upp tankar när jag skall köra till institutionen. Oftast slår det inte in. Men idag slog allt in. Det första var tanken om att det inte skulle finnas någon vaniljyoghurt eller muffins på Statoil och jag såg för min inre syn tomma hyllor, och att det skulle bli kö (vilket det aldrig är på fredagar) Sen glömde jag bort det. Kom dit och mycket riktigt hyllorna var tomma, ingen yoghurt. Men fick en naturell – fick duga. Inte heller fanns några muffins. Körde vidare och jo då, det var kö från Västberga till några kilometer före Norra länken-bygget.

Kom till Universitetet halv tio. Satt en stund och slappade i bilen. Rökte en cigarett och njöt av solen. Några skator kom och tog med sig bröd jag kastat ut. Men en var så girig att hon skulle ha med sig allt, vilket slutade med att hon tappade allt när hon skulle ta sista biten. Men till slut lyckades hon. Hann inte ta några bilder.

001     002

Jag träffade föreläsaren. Vi kom in i mörk sal och letade efter lysknappen. Tur att jag hade ficklampa med mig. Tekniken fungerade för övrigt i hörsalen och storföreläsningen som hölls var mycket bra.
003        004

Lite orolig över min planering inför seminariet på eftermiddagen var jag. Och mycket riktigt – det blev en kvarts kaos (men inte det jag förväntat mig). Men sen fungerade det.

När jag körde hem såg jag för min inre syn om att tonfisken och kaffet skulle vara slut. Men slog bort det. När jag kom in på ICA Kvantum var det helt slut – hyllorna gapade tomma. Det var bara att åka till ICA Maxi.

Så när jag satt framför datorn, tänkte jag – konstigt att strul alltid slår in. Men så kollade jag mina lotter och pling – vinst – Okey, tänkte jag – det händer. Sen kollade jag nästa lott – Pling – Vinst igen. Men sen var det två nitlotter. Men inte så dumt att vinna 8 vinstchanser under nästa omgång.

Nu kan man inte se det här som något märkligt – händelserna var och en för sig – då det man ofta tänker kan hända, sen händer. Bara det att allt hände på en och samma dag.

Nu skall jag äta glass!

Lämna en respons

