Lugn och ro i några dagar

003Nu har jag några dagar som jag kan bestämma helt över själv. Ändå vaknade jag i morse med en känsla av att det var något jag var tvungen att göra. Men kunde slappna av då jag kom på att jag har tre arbetsdagar och en hel helg då jag får bestämma allt själv. Och efter nästa vecka har jag två veckor med endast ett undervisningstillfälle. Men då har jag iofs bedömningar som skall göras, men tre veckor på mig. Det finns alltså möjlighet att sitta ner i lugn och ro och utveckla kursen på distans som jag skall ta hand om i vår – skriva ett kompendium, leta efter en del artiklar vars innehåll är mer relevant för yrkesverksamma lärare, än de som nu ingår i kurslitteraturen för dem som går lärarprogrammet. Skall även försöka läsa in mig på en del litteratur som är relevant för min forskning.

Höstterminen har gått fort och om drygt en vecka är det december. Vart har tiden tagit vägen?

Lämna en respons

