Givande dag

Har haft två hemmadagar, då jag läst Att vara utom sig inom sig, samt en del bedömningar. Men idag, var det dags att åka iväg igen. Först till institutionen för att ha handledning och därefter ner till Södra husen för seminarium i en kurs. Det visade sig när jag kom ner att min ändring av sal gått om intet, men att den tidigare stora salen fortfarande var bokad. Så vi traskade iväg till A5137 – sex studenter och så jag. Vi hade en mycket givande diskussion om Valfrihet, integration och segregation, samt olika former av kulturalitet – mono-, mång- och interkulturalitet. Det som är givande med kurser med få deltagare är att man kan behandla en hel del och alla får möjlighet att vara med i diskussionen. Det här är ju en kurs som ger mig 15 klocktimmar och är utlagd som seminarier för att studenterna skall få möjlighet att få min kunskap men också utbyta tankar med varandra. Kan inte nog upprepa att personlig kontakt och lärarledd undervisning är A och O.

 

Lämna en respons

