Förbaskat trögt

…. var det att komma upp i morse. Klockan stod och tutade i 30 minuter innan jag vaknade och sen hade jag bara en timme på mig att bli klar. Och under den timmen tänkte jag hela tiden på sängen. Utanför var det grått och disigt.

Men jag stod på mig och körde iväg till Södertörns högskola. Under förseminariet tittade jag på klockan stup i ett. Men, sen när vi kom in i seminariesalen och jag såg att S-O Wallenstein satt på plats, försvann all trötthet och tröga sinne hos mig. Mycket intressant att lyssna på hans kunskaper om Hume och Kant.

Nu hade jag inte kommit igenom texterna, så de övriga pratade mest hela tiden och jag lyssnade intensivt för att inte missa något.

Hittade en bok på biblioteket om Platons etik, men än har jag inte öppnat boken. Förbereder mig inför seminariet i morgon.

Lämna en respons

