Välbehövlig paus från bedömningarna

Vaknade av tre väckarklockor som ringt i tjugo minuter och det mår man ju inte så bra av precis. Brukar vaknade vid första klicket innan ringningen startar ordentligt. Men hur det än var, så piggnade jag till på väg ner till bilen. Det var lite köer, men för övrigt flöt det på bra och när jag kom till universitet fick jag en trevlig överraskning. De har öppnat en ny väg som gör sträckan kortare och utan väntetider. Kom in i mitt rum och upptäckte att det var varmt och inte samma tryck på ventilationen längre.

Kopierade en hel del artiklar som skrivits inom filosofin om bildning och historia som jag kommer ha nytta av i mitt jobb. Möjligen kan det bli några inlägg om det också. Och sen träffade jag en student som jag handleder. Plockade ihop mina kvarvarande buntar av bedömningar, men glömde att printa ut de senaste (kom jag ihåg nu). Lite försenad är jag då 76 bedömningar skall vara klara till på måndag och jag har hälften kvar. Det blir helgarbete, speciellt eftersom jag skall iväg i morgon också. Men dagen är inte slut än. Jag hinner!

Glad överraskning – boken Godkänt har kommit, så nu ligger den på bordet och väntar på att bli läst. 🙂

Lämna en respons

