Administration

Har haft en del administrativa sysslor idag att roa mig med. Körde in till institutionen för att ordna så en student fick sitt godkända betyg inregistrerat – men lite problem blev det, då rapporterna troligen sänts ner till arkivet. Men allt ordnade upp sig. Talade även i telefon med en student, samt bedömde en del inlämnade arbeten.

Skall sätta mig en stund ikväll och förbereda sista seminariet i två grupper och i en kurs. Börjar känna att jag får tid att förbereda mig och även sitta med det administrativa i lugn och ro.

Mailen fungerade inte igår i Firefox. Var i kontakt med Helpdesk och efter att jag sände över en bild på hur mailen såg ut, konstaterades att jag måste rensa bort all historik. Det gjorde jag och se… sen fungerade det. Tror inte jag tagit bort knappt någon historik sen jag köpte datorn, så det kanske inte är så konstigt att det till slut blir stopp. Det märkliga är att det bara var mailen som inte fungerade i Firefox. Allt annat fungerade utmärkt eller … ja, vi får se – det kanske fungerar bättre nu, fast det aldrig blev något stopp.

Idag kom jag åt någon knapp på tjänstedatorn så jag inte kunde logga in. Och när jag försökte flera gånger och var nära att ge upp hörde jag vår datorexperts röst i korridoren. Hon kom som en skänk från ovan. 🙂

Lämna en respons

