Undervisningsfria dagar

Det känns lite konstigt med tre undervisningsfria dagar efter de senaste veckorna. Ingenting hänger över mig som jag måste passa in till en viss tid. Nu är det administrativa sysslor, samt bedömningar. Men just nu tar jag det lite lugnt. Skall köra in till institutionen i morgon, så jag tog en dag ”ledigt” för att kompensera arbeten som jag tvungen att göra under helgerna. Men lite har jag gjort även idag.

Lärarlagsmötet vi bokade in i morgon har vi ställt in. Det är inte brådskande och vi har alla tre en hel del att göra, som vi inte hunnit med. Det har ju ingen betydelse vad gäller hur trött man blir under de intensiva veckorna, att de tar slut. Utom i bemärkelsen att man vet att det är övergående. Man blir ju lika trött ändå och dygnet har bara 24 timmar och av den tiden måste man ju varva ner och sova.

En önskan är ju att ha undervisningen inom lärarprogrammet lite mer utspridd under terminen. Men iom samgåendet med SU har det blivit mycket svårt att få det så. På magisterprogrammet och inom uppdragsutbildningen, är det annorlunda. Och det är vad jag har framför mig nu. Men först bedömningar under oktober och några avslutande seminarier.

Jag har alltid varvat lärarprogrammet och magister, lärarstudenter och verksamma lärare under åren som lärare. Då får man det bästa av båda världarna.

Lämna en respons

