Ännu en dag

Ja, inte blev det raka spåret till jobbet, men det hade visst hänt något på morgonen, så femtio minuters resväg är lindrigt i sammanhanget.  Kom i god tid till institutionen. Fixade en del före seminariet. Det var ett trevligt seminarium, engagerade studenter och solen lyste in i salen. Denna sol som vi inte fått så mycket av under denna sommar.

En kollega och jag har lite planer ihop inför vårterminen. Vi får se om det går att få ihop med vår tjänstefördelning.

Slutade tidigt och körde hem. Fick samtal från en student, men för övrigt har jag kunnat ta det lugnt. Men det blir en del arbete under helgen. Och ett handledarsamtal på lördag. Men sen är det bara en undervisningsintensiv vecka kvar och ordningen blir återställd.

Har fått en del C-uppsatser på magisterprogrammet och så fort jag får alla namnen, kommer jag kalla till en träff. Det är än så länge tidigt på terminen. Planering av uppdragsutbildningen och B-uppsatskursen är nästa mål. En kurs som fasats ut och jag ger till en handfull studenter är färdigplanerad. Det behövs bara sättas ett kurstillfälle i Ladok, vilket administratören fixar.

Men veckan är inte slut – i morgon har vi lärarlagsmöte kring bedömning.

Lämna en respons

