Seminarium idag kl. 11-15

Idag kände jag en oväntad trötthet efter tre timmar när jag varit ute en sväng och gått uppför tre trappor … men det gick snart över.  Men det hade varit en tidig morgon, samt stopp på Essingeleden, så det tog ett bra tag innan jag kom till institutionen och så var jag hungrig. Därav att jag heller inte hann bli klar med att ge respons på alla inlämningsuppgifter, men i en grupp bestämdes i demokratisk anda att dem jag var klara med skulle delas ut och resten skall jag maila till senast på fredag. Den andra gruppen kommer troligen få responsen nästa vecka om jag inte mailar till dem också.. Vi får se hur det blir.

Fyra timmar seminarium är iofs inte så jobbigt att ha under en dag. Har haft upp till 6-8 timmars seminarium. Men då har det varit med en och samma grupp. Men när man har två grupper under fyra timmar och innehållsmässigt samma seminarium, blir det jobbigare. Är inte heller ovan vid att ha två grupper under en och samma dag, men då har jag ofta lunch. Nu beror det som sagt på lokalbristen och det är en nödlösning.

Har varit hemma några timmar (det tog 35 minuter hem idag under värsta rustningstiden). Pratade en lång stund med kursansvarig om kursen och en annan kollega om köerna på Essingeleden och vilka bekymmer man kan ha när man som par bor på var sin sida om den, så det tog ett tag innan jag kom iväg.

Har kollat om det kommit några fler registrerade studenter, vilket det har. Har även kollat och laddat upp schemat. Det är kursstart nr 3 som är på gång och det är 30 studenter registrerade. Sammanlagt undervisar jag alltså 65-70; 30; 14 studenter under en fyra-veckors period. Jag vet vilken typ av arbetsuppgift jag kommer ha i oktober 🙂 Bedömningar, bedömningar och bedömningar.

Skall koppla av ikväll också!

Lämna en respons

