Nedräkningen :)

I måndags fick jag info om att min rumskompis skall flytta ut och till ”sina egna”. Det stressade mig, då vi verkligen under några år haft en överenskommelse som fungerat och inför den intensiva period som ligger framför vill jag inte känna mig osäker på vem jag skall dela rum med. Nu har jag lagt fram en önskan om att få eget rum och det är första gången under fjorton år jag uttalat den önskan. I ett halvår under alla dessa år har jag känt att jag haft ett eget rum, men då andra skulle flytta in försvann den känslan. Vi var alla tvungna att klämma ihop oss. Vi får se hur det fortlöper nu. Kanske nu eller nästa termin. Vi är trångbodda, så det kan vara svårt. Men jag känner ett starkt behov av att få möjlighet att arbeta mer på institutionen, vilket är svårt i nuläget.

Igår åkte jag därför till institutionen mycket tidigt och på vägen dit kom jag på att byta plats i rummet. Vilket jag gjorde då jag kom dit och nu har jag återfått kontrollen och stressen har lagt sig. Har fått lite mer plats – det är jobbigt i längden att inte få plats med allt .. har fortfarande en trave med lådor med papper som jag inte kan slänga, men inte vet var jag skall göra av på grund av trångboddhet. När vi flyttade från LHS slängde jag en del och om jag vetat då att ambitionen att alla skulle få ett eget rum, inte kunde hållas – hade jag försökt att ordna det på annat sätt.

Men jag möblerade inte bara om, utan kopierade en del kurslitteratur, samt hittade det material jag letat efter hemma – som jag trodde fanns det på jobbet.

Idag åkte jag tidigt till institutionen för ett frukostmöte på vilket vi fick en del information. Senare gick jag en en kollega en promenad runt universitetsområdet. Jag hade inte någon lust att åka hem och han ville köpa cigaretter. Det känns bra att kunna ta små promenader med kollegor och verkligen prata i lugn och ro om saker och ting. Under terminerna blir det ju bara fem-tio minuters korridorsnack, då och då.

Gick igenom en del med studierektorn om en kurs och körde sen hem.

Lämna en respons

