Nu tog det stopp

Nu tog det till slut stopp. Den muntliga examinationen skjuter jag på framtiden. Egentligen rätt vansinnigt att börja läsa ett nytt språk efter ett långt läsår med mer att göra än någonsin. Men jag fick okey för den korta skrftliga texten jag sände in, vilket gjorde mig glad och tänkte ändå göra allt klart. Det var lite småfel här och där… speciellt är det prepositionerna som är besvärliga. Och det känns hoppfullt. Men i morse var känslan om att vänta ännu starkare. Jag vill, men är för trött och då lyssnar jag på min kropps signaler. Så, nu kan jag fortsätta lära mig ”i min egen takt” fram till den skriftliga examinationen. Sen får vi se hur jag skall ta igen det muntliga. Om jag får gå om, gör jag det.

 

Lämna en respons

