Tungt idag

Det var tung hängande luft idag innan jag kom iväg och även under resten av dagen, tills jag körde hem då solen lyste från en nästan klarblå himmel.

Var på institutionen någon timme, gjorde en student glad genom att rapportera in betyget och skriva på arkivlistan. Körde sen ner till seminariet i italienska. Vi var i en av de äldre långsmala rummen där det känns som om man blivit en sardin. Men vi var inte så många så det gick bra. Läraren hade hållit på sen tidig förmiddag, så han verkade lite trött. Känner igen de där monsterpassen, från kl. 09.00-16.00, då man är glad om det blir en halvtimmes lunch och en kort kaffepaus. Då det känns som om man befunnit sig i undervisningssalen i flera dygn 🙂 Fast det har varit mycket värre, då jag hade kvällsundervisning och dagen därpå monsterpass. Då slocknade jag som om någon slagit en klubba i huvudet på mig, när jag ätit och lagt mig framför TVn för att koppla av.

Nåväl, jag hade en dialog med en som hade läst italienska förut, så jag fick en del hjälp av det. Tur att tentan inte är förrän i augusti, men om några veckor skall jag ha en muntlig examination som går ut på att tala lite om mig själv, utan fusklapp 🙂 Något att se fram emot eller bäva inför. Nja, så farligt är det nog inte.

Såg Borgen på TV1 ikväll – riktigt spännande serie. Danskarna producerar bra serier… tänk Brottet 1. Helt otroligt spännande! Det är synd att jag har sett den!

Lämna en respons

