Nu är jag klar

Nu är jag klar med min undervisning för denna termin. Allt kom under de första två omgångarna, vilket förklarar varför jag hade så mycket att göra. För det mesta brukar det vara en viss spridning över terminen. Och nu framöver har jag förutom det som ramlar in hela tiden, dvs. omexaminationer och kompletteringar, en magisteruppsats och 12 pedagogik2-uppsatser som jag har i uppdrag att handleda och examinera.

Vad som gäller nu är främst FoU-arbete. Jag har  ca. sju veckor kvar av den tiden, då jag inte kunnat ta ut någon tid alls. Skall skriva två artiklar eller två kapitel i en bok (om jag får ihop det), samt skriva ett kompendium till nästa termins kurs i etik-kursen på avancerad nivå. Skall skriva en utvärderingsrapport också.

Det är första gången som jag inte har undervisning i slutet av terminen, vilket innebär att juni-månad inte kommer att domineras av examinationer OCH handledningsmanus som skall läsas och examineras.

Men jag har inte riktigt fattat det än 🙂 Är fortfarande uppe i varv. Men Nu kan jag ta ledigt på helgerna!

Och det är helt underbart att i lugn och ro sitta och läsa uppsatsPM utan att känna att det ligger en annan hög på skrivbordet och väntar på att bli lästa.

Lämna en respons

