Slutet av veckan

Träffade studenter i går som skall skriva B-uppsats i pedagogik. Det var ovanligt många och det är alltid roligt. På den här kursen är det grupphandledning som gäller, men studenterna har möjlighet att få individuell respons och kan ringa eller maila och fråga om de är osäkra på något.

Därefter hade jag betygskonferens med en kollega i två timmar.

Lämnade in en del rapporter, pratade lite med andra och gjorde en del småpyssel. Helt plötsligt var klockan fem och det var dags att köra hem. Men jag åkte och handlade innan jag kunde parkera min bil och jag var hemma. Om jag trodde min dag var slut, var det mer en önskan än verklighet. För på mailen hade det hunnit komma in några förfrågningar om väntande bedömningar, som det var lika bra att göra på en gång.

Idag har jag sysslat med en del småjobb, men jag sov ganska länge – så det blir en del kvällsjobb. Jag har fortfarande den största delen av mina examinationer kvar. De skall vara klara på måndag. Jag måste ha gått på lägsta växeln idag, för det har inte gått fort någonting av det jag gjort.

Märkligt det där med upplevelsen av tiden.

2 thoughts on “Slutet av veckan

Lämna en respons

