Jag tänker ju på dem hela tiden!

Ja, på mina tentor som ligger i sina mappar och väntar. Det kanske inte ser så mycket ut på bilden, men de omfattar ungefär 80×6 sidor text som skall läsas och bedömas. Från inlämningsdagen har jag 15 arbetsdagar på mig att bli klar och rapportera in och skriva på arkivlistan. Av dessa är jag klar med 30 tentor.

Och även om jag tänker på dem hela tiden, reser jag mig inte från datorn, går in till min arbetsplats och sätter mig och gör det. Jag väntar på att få rycket som aldrig infinner sig.  Beror det på att det är söndag och att jag har sovit ovanligt länge idag. Man skall inte arbeta på söndagarna. Inte om man är tvungen och det är jag inte idag. Har ingen undervisning i morgon.

Nu ligger jag alltså efter i tentabedömningen och jag får byta söndag till måndag osv. Men strategin är det inget fel på. Snarare på att jag gjorde mer än sex tentor per dag under några dagar, vilket fick mig att tro att jag kunde ta det lite lugnare sen. Där bedrog jag mig fullständigt.

Nästa måndag skall de vara klara! Och förutom det har jag 17 examinationsuppgifter som skall bli klara. En bok om skolpolitik läst och två ppt-presentation gjorda, två undervisningspass med allt vad det innebär, samt en egen examination i estetik. Men det är ju faktiskt söndag, eller hur?

Läste en kommentar på en annan sida om lärarutbildare som har stor frihet och egentligen är glidare, då de inte arbetar så mycket. Jag känner inte riktigt igen mig! 🙂

Lämna en respons

