En ständig läroprocess

Ibland händer saker som gör mig förvånad. När jag håller i ett seminarium och har dialog med studenterna, kan jag helt plötsligt komma på saker jag aldrig tidigare har tänkt på. Det klickar liksom till och vetskapen finns där. Det visar på ett klart sätt hur kunskap skapas i samtal med andra och uppenbarar sig direkt. Inte efteråt utan helt plötsligt i ett ögonblick då det blir viktigt.

Ibland kan jag tänka – Kom det där från mig 🙂 Och ibland tänker jag – varifrån kommer allt det jag säger, som jag inte tänker fram. Det bara finns där, som innehållet i en bok. Ugh, nu börjar det bli skumt.

Ledig i några dagar, förutom allt jobb – men jag ÄR officiellt ledig och jag kan stänga av telefonen och sova till klockan tolv om jag så vill.

Lämna en respons

