En bra men trist dag

Har jobbat en del och allt har varit okey. Har tittat lite på TV och varit på nätet och läst lite bloggar mm. Och jag har flera dagars undervisningsfri tid och har även lagt upp ett schema för läsning och bedömning av tentor och inlämningsuppgifter. Sex inlämningsuppgifter och sex tentor per dag. Har varit så ordentlig att jag lagt in tentorna i olika mappar och skrivit Söndag, Måndag, Tisdag osv. Och jag har hunnit läsa och gett respons på fem inlämningsuppgifter. Jag har tvättat och städat undan. Allt har gått sin gilla gång. Det har varit en bra dag, men ändå upplever jag att det är en trist dag. Vill göra så mycket. Tänker istället på allt jag inte har gjort och fokuserar alldeles för mycket på att min bil aldrig har varit så smutsig som den är just nu. Och att jag borde panta flaskor och slänga en hel del tidningar. Men, att göra det, gör ju inte dagen mindre trist, men kanske jag skulle känna mig duktigare :). Eller vad det nu beror på. En bra, men trist dag. Kan det bli märkligare än så! Kanske jag borde åka bort någonstans, men det har jag egentligen inte heller någon lust att göra.

Lämna en respons

