Min intention

Min intention med den här bloggen var att skriva varje dag om vad jag gör som lärarutbildare. Men än har jag inte lyckats få ihop det. Den här veckan har varit fulltecknad och jag har till stor del inte någon större koll på vad jag har gjort utom i stora drag. Startat upp en ny kurs i måndags, haft undervisning i två grupper i en pågående kurs i tisdags, bedömt tentor onsdags och i torsdagseftermiddag, då jag upptäckt att deadline för inlämning och avrapportering var den 2 februari, inte den 6 februari som jag fått för mig. Och i torsdagsförmiddag hade jag seminarium 2 i en pågående kurs. Jag har också fixat till deltagarlistorna, så att alla är registrerade och alla finns med. Har även läst igenom 80 individuella uppgifter till undervisningen i måndags. Och fått lika många VFU-texter version 1 att läsa igen tills på måndag. Det har jag gjort även idag, även om jag både igår och idag har tagit det ganska lugnt. Efter fyra veckors intensivt arbete, men högst någon dag ledigt därför att jag varit tvungen på grund av trötthet.

Fast, det är kul också! 🙂

I onsdagsförmiddag var jag på estetiken. Det handlade om tolkning och även om jag är skolad hermeneutiker, lärde jag mig en del nytt. Bland annat hur man analyserar och tolkar ett fotografi. Läraren som jag har godkände mina förslag till konst som jag skall analysera, men bedömde att det blev för för mycket grekiskt antik. Det tog jag som en vink om att jag skulle välja något annat. Men än har jag inte kommit på något.

Kallt har det också varit, men snökanonen gick förbi min bostad iaf. Besviken blev jag inte, men det var lite snopet! Det kommer bli lite lugnare nu framöver … och då kanske jag kan skriva oftare.

Lämna en respons

