Tvingades ta ledigt

Igår tvingades jag ta ledigt under största delen av dagen. Slappade fram TVn och såg klart första omgången av  Svenska Hjärtan. Fick 1:a och 2:a omgången för 50 kronor.  Orkade inte göra mer än det. Det var en stund framåt eftermiddagen som jag gick igenom mina powerpoint-representationer inför seminarium nästa vecka. Kommer fortsätta med det idag. Söndagar brukar vara bra dagar att i lugn och ro sitta och jobba. Har en del administrativa göromål också … flytta över min grupp till en egen nätkonferens.

Det är roligt att se om serier som skildrar samtiden. Då det är lätt att glömma bort hur det var bara för 25 år sen. En av grannarna ville låna 3 000 kronor och en person sa – Så mycket pengar har jag inte hemma. Det var ett helt annat prisläge då. Ibland när jag ser vad jag betalade i hyra för 25 år sen, blir jag häpen, för att inte tala om lönen. Den var liten i jämförelse och det får man inte glömma bort. Kanske har vi rent generellt fått mer pengar i plånboken. Det förändras mer än man tror. Det räcker med att titta på bilmodellerna 🙂

 

Lämna en respons

