Klar med det viktigaste

Det tog hela eftermiddagen att skriva schema till seminarierna, eftersom föreläsningarna hålls på andra tider än förra terminen, samt att det tillkommit en hel del ny kurslitteratur. Däremot tog det inte så lång tid att komma på ett ämne för den individuella skrivuppgiften de skall få i morgon. Pratade med en kollega idag, så jag fick ett tips.

Och efter maten, lade jag in drygt 50 studenter på två nya konferenser och skrev ett välkomstbrev. Nu känner jag för att helt enkelt lägga ner för kvällen, men jag har några uppsatser kvar att läsa och sätta betyg på. Frågan är om jag är så klar i hjärnan just nu. Kanske bättre att vänta till i morgon. Skall tänka mer på mitt motto jag har numera – Gör inte idag vad du kan göra i morgon! Har ju en hel del timmar fria mellan olika seminarier, så det hinns nog med då också..

Det är en rolig kurs som startar och jag ser verkligen fram emot att hålla den… 🙂

Lämna en respons

