Helgen

Under en del av lördagen satt jag och förde en diskussion om kunskap och lärande (se tidigare inlägg). Men jag jobbade också en hel del. Sände ut tider för seminarier till studenterna, samt gjorde planeringarna för en av kurserna som jag laddade upp på konferensen, för att de skall få lite tid att planera sin tid.

Och på kvällen tog jag med mig en tjock bok i utbildningshistoria och en i skolpolitik till sängen, i förhoppning om att jag skulle läsa en del, men det var ju faktiskt lördag.

Idag skall jag förbereda undervisningen som börjar i morgon. Men det blir mest mental förberedelse, så jag kommer in i rätt ämne och stämning, så jag inte börjar tala om skolpolitik istället för etik. 🙂  Måste helt enkelt ta fram mappen för yrkesetik och etiska dilemman. Powerpoint-presentationerna finns redan. De behöver finputsas lite, men det har jag tid till. Däremot är inte schemat för seminarieundervisning helt klara än. Så det får jag sitta med idag. För övrigt får jag vänta med konferenserna, då inte deltagarlistorna är färdiga än.

Lämna en respons

