Jobb på julafton!

I natt när jag skulle sova, kom jag ihåg en del som jag måste göra innan jag kan ta julledigt. För att inte glömma bort det, skrev jag upp det i en bok. Skriva till den och den personen, boka lokaler, lägga upp en konferenssida osv. Men hade glömt det nu på morgonen ändå, tills jag öppnade boken av någon anledning. Sitta på julafton och jobba kan ju avslöja att man inte har något liv alls eller också att det är plikten som kallar. Kanske blir det till slut både-och. Nej, så illa är det inte. Men det är skönt att ha det gjort. Annars hänger det över mig hela julhelgen. Och julafton är ju inte slut än.

Lämna en respons

