Två intensiva dagar

Nu har jag haft två intensiva dagar! Och det är något med vädret som gör att jag känner mig mer trött än vanligt. Och NU blåser det hårt.

Igår körde jag hemifrån i ganska god tid till universitetet. Kom dit sju minuter i tio och gick upp till huset jag trodde hörsalen föreläsningen skulle vara i. Men det stod en helt främmande man där. Jag hade helt enkelt gått fel. Och hade heller inte schemat med mig. Men jag lyckades hitta rätt hörsal på informationstavlan. Därför fick jag traska från E-huset till A-huset. Och kom 10 minuter försent. Men då hade föreläsaren gett publiken en liten uppgift. Föreläsningen handlade om ungdomskultur, vilket alltid är intressant. Men mer, när det är en föreläsare som engagerar, vilket denna gjorde. När föreläsningen var slut, var det att ge sig ner till bilen och köra till institutionen och träffa en student som jag handleder. Efter det tjugo minuters paus tills nästa handledningsgrupp fanns på plats. Och så en del efterarbeten. Det blev ungefär sju timmar utan någon egentlig paus. Tack och lov var det inga köer hem.

Somnade tidigt, inget kvällsarbete igår. 🙂

Idag läste jag uppsatsmanus och svarade på en del mail, innan jag körde in för nästa handledning som pågick en och en halv timme. Även här blev det tjugo minuters paus innan lärarlagsmötet började – planering inför vårterminen. Intensivt och med mig hem har jag fem artiklar att läsa under juluppehållet. Klar klockan fyra. Precis när jag skulle gå upptäckte jag att jag glömt att skriva ut en del saker. Inga längre köer idag heller. Men ganska sent blev det ändå.

Och nu sitter jag här tjugotvå över åtta på kvällen och vet att jag borde börja bedöma tentor, men känner att jag inte orkar ikväll. Jag har även två böcker som jag skall hinna läsa till på måndag. Och en hel del uppsatsmanus.

Jag har inga fritidsbekymmer… 🙂

Lämna en respons

