Omväxling

Tiden går fort. Sen senaste blogginlägget har jag haft introduktion och seminarium för två grupper den 1 och 2 december och under veckan som gått har jag varit på en föreläsning, haft handlednings, samt examinatorsträffar med studenter, en telefonhandledning, samt haft två långa pass igår i kursen på BUV. För första gången undervisar jag i SUs lokaler, dvs. i södra husen där allt händer. I början var det lite jobbigt att inte ha tjänsterummet i närheten, men man vänjer sig. Det är lite si och så med lokaler. Den första var på tredje våningen och jag hade utsikt över skogspartiet längst bort. Den andra var längst ner och det fanns två små fönster högst upp längst ner i salen. För övrigt kändes det som om vi satt i en källare, vilket vi iofs gjorde. Men en vägg var helt vit. Kanske det hade lättat upp lite om det varit någon färg. Den tredje på fjärde våningen med utsikt över nästa hus och parkeringsplatsen. När jag kom in i den salen fick jag ställa i ordning och det saknades 6-7 stolar; inte ovanligt att man får ställa i ordning, men här var det exceptionellt stökigt. Och det låg massor av papper och tavlan var inte rengjord. Salarna behöver inte vara perfekta, men inte röriga. Jag försöker iaf se till att nästa grupp som kommer inte möter totalt kaos.

Var ganska trött igår. Hade haft svårt att sova på grund av stormbyarna som väckte mig hela tiden. Men eftersom det var fredag, var det inga köer. Kom som vanligt alldeles för tidigt och höll nästan på att blåsa bort innan jag kom från bilen och in i huset. Klockan halv tre köpte jag en kopp kaffe i caféet och det var nog en av de godaste koppar kaffe jag druckit. Jag svävade på moln. Första kaffet sen halv sju på morgonen.

Har en del att göra nu under helgen. Som vanligt är tiden för kort, men det fungerar på något sätt ändå. Kanske för att det måste göra det. Trots få seminarier känns tiden med de här grupperna vara mycket längre. Det är som om det inte har behövts någon tid för ”att lära känna varandra” först.

Lämna en respons

