Vad som kan hända

Jag skulle träffa studenter för första gången igår. Två dagar tidigare skrev jag till lokalbokningen om lokal, men tjugo i ett hade jag ännu inte fått svar. Fick därför en sal bokad på annat sätt. Allt var frid och fröjd. Men klockan 13.00 hade inte någon student dykt upp. Jag gick fram och tillbaka från mitt tjänsterum till salen några gånger under tio minuter, för att sen sätta mig och vänta i tjänsterummet. Efter någon minut kommer en student och säger att de alla väntar på mig. Men det var inte i den salen som jag bokat eller som stod på tavlan då jag tittade efter. Nu hade det dock ändras på tavlan till en annan sal och där satt de mycket riktigt och väntade på mig. Troligen hade lokalbokningen under tiden bokat en ny sal.

Jag förstod ju att något var fel, för det brukar alltid dyka upp några i förväg och på exakt tid. Men att det var bokningen, nej det föll mig aldrig in. Jag tillochmed kollade mina mail, för att försäkra mig om att jag skrivit rätt datum. Det har hänt någon gång tidigare att jag tappat bort studenter, men det var länge sen. 🙂

Lämna en respons

